Friday, August 10, 2012

Ibu Rita : Pakar Bela Diri Senjata Kerambit!

Assalamualaikum w.b.t... Aku pernah diberitahu oleh sifu aku bagaimana semasa sifu aku menyertai Special Forces Angkatan Tentera Malaysia ( ATM ), anggota kumpulan sifu aku telah berpeluang & dihantar untuk menjalani latihan dengan seorang pakar beladiri dari Indonesia yang bernama Ibu Rita ! Kepakaran Ibu Rita dalam beladiri terutama dalam teknik pergunaan senjata Kerambit telah diketahui umum sehinggalah di beritakan pernah anggota Special Forces USA juga telah belajar & menjalani latihan dengan Ibu Rita ! Di bawah ini aku lampirkan beberepa artikal berkenaan Ibu Rita. Silalah menonton YouTube di bawah untuk melihat antara teknik beladiri yang di ajar oleh Ibu Rita. Aku perhatikan banyak teknik Ibu Rita menyasarkan pukulan/kilasan di lakukan ke anggota sendi pihak lawan terlebih dahulu sebelum pukulan maut dilakukan ke anggota saraf seperti di anggota leher , ulu hati & penyawa pihak lawan !! Selamat menuntut ilmu & beramal. Wassalam.. Basteng

No comments: