Wednesday, February 5, 2014

Penyakit Hati

Assalamualaikum w.b.t... Alhamdulillah ALLAH s.w.t mengurniakan nikmat IMAN & ISLAM dan juga masih memanjangkan umur & menganugerahkan kesihatan akal & tubuh badan lagi kepada diri aku. Alhamdulillah. Hidup dalam dunia yang sementara ini, aku selalu meningatkan diri aku tentang peri pentingnya sifat SABAR. Sabar bilamana diri kita di uji. Berbagai bagai bentuk ujian yang ALLAH s.w.t beri & timpakan kepada setiap individu yang bernama insan ini. Ada ujian yang ALLAH s.w.t datangkan MAKHLUK yang berjasad manusia dan mempunyai wajah tetapi berhati seperti SYAITAN. Hati MAKHLUK tersebut penuh dengan dendam kesumat & kebencian. Oleh kerana itu, jika MAKHLUK tersebut mempunyai & memperolehi sedikit kuasa, maka MAKHLUK tersebut merasai diri MAHLUK tersebutlah yang memberi REZEKI !!! Di takuti, MAKHLUK tersebut telah berlaku SYIRIK terhadap ALLAH s.w.t.Nauzibillah. Tambahan jika MAKHLUK tersebut mempunyai NIAT untuk menganiaya makhluk ALLAH yang lain, maka pesan saya di sini ialah tunggulah saatnya di mana si sang roda akan berputar ! Jika pembalasan tidak berlaku di atas mukabumi ini, In Shaa Allah payback time akan berlaku di hari pengadilan. Pesan saya kepada si MAKHLUK yang merasakan dirinya BESAR, BERKUASA & HEBAT itu, kamu boleh ketawa & mengilai atas apa perbuatan & kesusahan & penganiyaian yang kamu lakukan pada hari ini... Tetapi awas ALLAH s.w.t itu kang ADA ! Sampai ketika dan saat nya..dengan kalimah Kun Fa Yakun ( Surah YaSin ayat 82 ),..... Sebagai hamba ALLAH yang lemah & dhaif ini, saya memohon AMPUN kepada ALLAH s.w.t . Saya & MAKHLUK itu TIDAK BERKUASA ...ALLAH s.w.t sahaja yang sebenarnya berKUASA.. Apalah gunanya si MAKHLUK itu solat tetapi HATI nya penuh dengan penyakit yang kronik seperti BANGGA DIRI, UJUB, SOMBONG, DENDAM , ZALIM & etc... Maaf cakap justeru itu saya mengandai & menganggap MAKHLUK tersebut hanyalah seumpama seekor LALAT TAIK dan MAKHLUK tersebut sebenarnya adalah seorang yang BACUL, PENAKUT, SAKIT ( hati berpenyakit ) & bersifat ke anak anakkan.... ! *Nota : Sifu aku menyuruh aku mengucapkan Thank You @ Terima Kasih @ Xie Xie Nie pada MAKHLUK tersebut... Wallahualam.. Selamat menuntut ilmu & beramal. Wassalam.. Basteng

No comments: