Sunday, April 4, 2010

Kisah Seekor Landak

Salam...

Semua sedia maklum perihal seekor binatang yang bernama Landak!

Semua ketahui sifat Landak yang mempunyai duri tajam disekeliling badannya yang bertindak sebagai perisai dimasa kecemasan!

Tak kena gaya, seekor harimau garang pun boleh maut jika tersilap masuk untuk memakan Landak kerana tercucuk dengan duri Landak ke bahagian leher/kerongkong!

Sati lagi sifat Landak yang ramai manusia tidak menyedari sifat istimewa yang dimiliki oleh si Landak iaitu takkala si Landak kena perangkap kat bahagian kakinya maka si Landak sanggup menggigit kakinya sendiri sehingga putus semata mata untuk melepaskan diri daripada perangkap!

Oleh itu, dalam GPLY, sifat hati Landak yang pahit & nekad yang sanggup memutuskan kakinya sendiri demi menyelamatkan diri seperti inilah yang ingin dipelajari, diteladani & dicontohi oleh pengamal GPLY!

Gerakan memaut tangan musuh & memukul peha/lutut musuh serentak adalah salah satu teknik yang berkesan!

Guru GPLY ( Arwah Abu Bakar Bin Hussin @Acik Bakar) juga adalah guru Saudara Najib Razak!

Untuk rekod, Guru Acik Bakar ini adalah seorang guru ugama yang mengajar ilmu Tasauf. Juga dia mengajar ilmu persilatan yang pelbagai!

Selamat beramal!

Wassalam..

Basteng..

2 comments:

Anonymous said...

Beres dok gi makang angin. Ape ape pong jangan brutal sangat basteng, slow and stedy skit he he. Aku baru jumpe blog mu nih Hari tuh dok dang masa nok belek belek blog ni. ABS

Basteng said...

subahanallah..best gok pegi Cameron coz pegi dgn ramai ramai...ada 5 keluarga..tempah 2 unit apartment..so meriah lorr....

Huhuuu....TQ nasihatkan aku..tuu laa..risau gok aku nii...nak jadi Bouncher ker...simpang malaikat...Okay Haji..wassalam..