Tuesday, May 18, 2010

"Silat Siku"

Assalamualikum w.b.t...



Alhamdulillah berkesempatan menghalusi "silat siku"!







Semua sedia maklum bahawasanya permainan siku adalah salah satu gerakkan yang bahaya. Insyallah dengan teknik pukulan siku yang betul maka pihak lawan yang tegap dan sasa boleh ditewaskan dengan mudah.









Manakala kombinasi gerakkan Helang Menyambar dan Ular Mematuk adalah salah satu gerakkan yang amat berkesan untuk menumpaskan pihak lawan.






Bahagian tangan kita bergerak dan beraksi umpama seekor Helang Menyambar manakala bahagian kaki kita pula beraksi seperti seekor Ular yang bersiap sedia untuk mematuk!Insyallah kombinasi jurus kedua ini serentak akan menumpaskan pihak lawan iaitu serangan dilancarkan di bahagian atas dan bawah badan pihan lawan serentak!



Gerakkan Mata Pendekar adalah salah satu ilmu yang kena dipelajari dan diamalkan. Ilmu ini memberi kelebihan kepada kita untuk melancarkan gerakkan serangan secara pantas iaitu sebelum pihak lawan bergerak untuk melancarkan serangan!

*Nota : Hari ahad lepas, saya & Cifu sempat menziarahi gelangang Silat Setiabakti ( http://www.silatsetiabakti.blogspot.com ) di Taman Permata. Alhamdulillah berpeluang menghadiri seminar bulanan yang diadakan disitu yang diketuai oleh Guru Zabidi.

Di bawah ini disertakan photo gelanggang Silat Setia Bakti .









Selamat beramal untuk menjadi seorang PENDEKAR! huhu

Wassalam..

Basteng
http://www.youtube.com/watch?v=eIRy0pltg4k

No comments: