Tuesday, May 25, 2010

Teknik "Patukan 2 Kepala Ular Bertindan"

Assalamualikum w.b.t.

Alhamdulillah hari ini berkesempatan mempelajari teknik baru yang dinamakan "Patukan 2 Kepala Ular Bertindan!

Teknik ini digunakan bilamana kita mahu melumpuhkan pergerakkan pihak lawan dengan cara kita melancarkan serangan iaitu bahagian tangan kiri ( tapak tangan di bawah ) akan ditindan dengan tapak tapak tangan kanan di bahagian atas!



Kombinasi teknik PATUKKAN ULAR ini boleh mengakibatkan kecederaan yang teruk jika serangan dilancarkan ke bahagian leher pihak lawan iaitu di bahagian pernafasan!



Teknik pukulan dengan mengeluarkan jari tengah terus ke bahagian ulu hati pihak lawan juga adalah teknik yang amat berkesan untuk melumpuhkan pihak lawan.

Juga teknik menyerang bahagian leher/kerongkong pihak lawan dengan menghentak hujung ibu jari kita juga antara teknik yang amat berkesan untuk melemahkan musuh yang merbahaya!

Teknik meMIJAK pergelangan kaki pihak lawan dengan menggunakan sendi kaki kita juga antara teknik tempur yang berkesan untuk mengalahkan pihak lawan yang berbadan sasa dan bersenjata.

Kombinasi pukulan tangan dan juga kaki ( iaitu dengan cara kita menghentak menggunakan bahagian tumit kaki kita) ke arah bahagian peha/penyawa pihak lawan adalah antara teknik yang amat praktikal untuk digunakan semasa pertempuran.

*Nota : Alhamdulillah telah berjaya 90% menyiapkan untuk menyalut "wodden dummy" dengan benda yang lembut sedikit untuk tidak mendatangkan kecederaan semasa menggunakan Wodden Dummy

Selamat Menuntut Ilmu & beramal.

Wassalam..

Basteng
[ http://www.youtube.com/watch?v=eIRy0pltg4k ]

1 comment:

jontty said...

Ulta Fast Keto Boost with BHB is here to stay because of the insurmountable success people are having losing up to 1lb of fat per day!
Ultra Fast Keto Boost