Thursday, November 17, 2011

Latihan anggota lutut dgn gunakan Wooden Dummy @ Orang Kayu

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah dengan izin ALLAH s.w.t, aku berjaya juga menyiapkan tugas untuk membalut Wooden Dummy aku !



Tujuan aku membalut Wodden Dummy aku dengan Getah Paip yg kemudian di lilit dengan kertas surat khabar & akhirnya dibalut dengan Pita kain .




Insyallah ini akan memudahkan lagi untuk aku membuat latihan lutut agar anggota lutut aku lebih hidup !



Sebelum ini tanpa balutan yang lembut di bahagian bawah Wooden Dummy menyukarkan aku untuk menjalani latihan anggota lutut kerana pukulan menggunakan anggota lutut ke Orang Kayu yang tidak dibaluti akan menyebabkan kesakitan yang melampau !



Antara RAHSIA besar GPLY - Lian Campur ini adalah keberkesanan pergunaan anggota lutut untuk menGUIS/meNEKAN/meNURUN/menJENTAT anggota lutut pihak lawan agar pihak lawan menjadi tidak stabil & seimbang !



Suka berkongsi, serangan serentak dengan menggunakan anggota tangan/siku/kepala & sambil diikuti dengan serangan anggota kaki/lutut/punggung kita insyallah akan menjadikan kita dapat mengatasi pihak lawan !





Masih tergiang di telinga aku bilamana sifu aku memuji akan kepantasan & ketepatan anggota tangan & siku aku. Tetapi aku kena buat latihan yang lebih gigih lagi kerana apa yang sifu aku perhatikan, aku masih lemah & kurang hidup dalam pergunaan anggota kaki & lutut !



Selamat menuntut ilmu & beramal..

Wassalam..

Basteng

No comments: