Thursday, March 8, 2012

Tumbukkan STOP@HENTI

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah aku sempat mengadap sifu aku.

Bayangkan sedang kita sedang berjalan bersama keluarga untuk pergi ke kedai makan tetiba ada orang mengamuk & menggila datang meluru ke arah kita !

Kita boleh lah cabut lari tapi apa akan terjadi kepada isteri @ anak kita ?

Kalau kita cabut lari semata mata untuk menyelamatkan diri kita sahaja dengan meninggalkan anak isteri kita berdepan dengan makhluk ganas menggila itu, maka percaya lah anda lebih elok dicincang untuk di buat sup !



Jadi sifu aku berkongsi akan satu teknik yang aku namakan sebagai tumbukkan "STOP@HENTI" !

Teknik ini memerlukan jika pihak lawan masuk meluru dengan menggila maka bilamana jarak pihak lawan sudah hampir dengan kita maka kita akan merendahkan anggota tubuh kita iaitu jika boleh 1 anggota lutut mencecah ke bumi !



Sambil pada masa yang sama satu tumbukkan padu & padat disasarkan ke anggota penyawa pihak lawan sambil dengan pantas kuakkan/bukaan dilancarkan terhadap sendi anggota lutut pihak lawan dengan menggunakan anggota tapak tangan kita atau anggota siku kita!

Kebiasannya hebat sekali mana pun lawan kita hatta lawan kita tersebut adalah seorang pengamal ilmu kebal sekalipun , akan tersungkur kesakitan apabila diserang dengan teknik pukulan " STOP@HENTI " ini!



Selamat menuntut ilmu & beramal..

Wassalam..

Basteng

No comments: