Thursday, March 1, 2012

Anggota tubuh jadi mengecut/mengecil !

Assalamualaikum w.b.t...

Aku suka berkongsi akan satu teknik pukulan menggunakan anggota kaki iaitu yang ada dalam jurus 6 & jurus 7 Gerak Pukul lian Yunan ( GPLY - Lian Campur ).




Sifu aku berkongsi bagaimana gurunya iaitu arwah Acik Bakar bila melakukan jurus 6 & 7, maka arwah Acik Bakar akan merendahkan anggota tubuhnya ( anggota tubuhnya mengecil seakan mengecut) sambil satu anggota kakinya diangkat seperti photo di atas & di bawah!



Percayalah ini adalah antara teknik yang paling berkesan dalam street fighting !

YouTube di bawah adalah antara demo yang dibuat oleh Tony Jaa ! Lihatlah bagaimana pergerakkan Tony Jaa yang penuh dengan seni & gerakkan yang terhasil adalah Buah Pukul !





Insyallah aku berazam untuk menguasai jurus 6 & 7 ini iaitu dengan senantiasa melakukan latihan dengan menggunakan Orang Kayu !

*Nota : Pada sesiapa yang sudi membantu seorang sahabat aku yang bernama Khairudin Bin Johar ( ex M.R.S.M K.T, batch 1984-1988 ) yang sekarang ini sedang diuji dengan sakit saraf yang mengakibatkannya sukar untuk bertutur, mengingati, membaca & melakukan aktiviti yang asas !



Bolehlah membuat sumbangan di 1122-3205-4784 ( MayBank ) !

Ya ALLAH, dengan kekuasan Mu Ya ALLAH S.W.T., Engkau sembuh kanlah penyakit yang sekarang ini sedang dihadapi oleh Din Krete ! AMIN...

Selamat menuntut ilmu & beramal..

Wassalam..

Basteng

No comments: