Wednesday, June 6, 2012

Doa Haikal

Assalamualaikum w.b.t... Biasanya orang yang belajar buah pukul ini bertujuan untuk " street fighting " ! Buah Pukul ini adalah ilmu untuk perang ! Macam kisah aku pula as sebab aku belajar Buah Pukul , Gerak Pukul Lian Yunan ( GPLY , Lian Campur ) ini iaitu belajar secara mengadap face-to-face dengan sifu aku kerana aku sudah bertekad iaitu apa pun yang terjadi aku mesti berdepan dengan jiran aku yg psiko/gila tersebut ! Penat & letih jika kita mempunyai jiran yang psiko/jahat yang secara sengaja membuat provokasi dengan membuat gangguan iaitu secara selamba membuli/meludah/menghempas pintu rumahnya/memasang alarm rumahnya secara non-stop/memasang radio secara kuat mengala ke rumah kita dari jam 7 pagi sehingga 12 tengah malam & 1001 provokosi yang menyakitkan hati kita ! Maaf berkongsi aku sememangnya sudah nekad sama ada kepala aku dipotong @ pun kepala dia yang akan kena potong ! Selama 8 tahun aku sabar dengan kerenah/provokasi dari Hamba Allah itu. Tiada sesiapa yang boleh membantu kecuali ALLAH s.w.t & diri kita sendiri ! Nak harapkan polis, MPSJ, jiran tetangga lain...payah Boh ? Siapa ambil peduli & mengetahui pasai penderitaan psikilogi/mental yang kita sedang hadapi ! Aku suka berkongsi, tiap tiap hari tanpa gagal aku mesti akan membaca ayat pendinding iaitu : 1. Surah Al-Fatihah 2. Lima ayat pertama surah Al-Baqarah 3. Ayatul Kursi ( ayat 255-257 ) 4. Tiga ayat terakhir surah Al-Baqarah ( ayat 284-286 ) Agar ALLAH S.W.T bagi kekuatan hati bagi aku menghadapi ujian ini. Insyallah aku berazam untuk beramal dengan Doa Haikal ! Doa Haikal tersebut sebenarnya adalah susunan daripada ayat-ayat Quran Al-Karim dari beberapa surah seperti berikut: 1. Haikal 1: ayat kursi (Al-Baqarah: 255); 2. Haikal 2: Ali-Imran: 35 Al-Isra’: 77 – 80; 3. Haikal 3: Al-Baqarah: 285 – 286; 4. Haikal 4: Al-Isra’: 81 – 85; 5. Haikal 5: Maryam: 4 – 6 Al-Fath: 27; 6. Haikal 6: Al-Jin: 1 – 4; dan 7. Haikal 7: Al-Qalam: 51 – 52 Tanya lah ustaz jika ingin mengetahui tentang fadihalatnya ! Alhamdulillah, berkat aku belajar setiap hari dengan mengadap sifu aku maka alhamdulillah aku sempat berpeluang "menjemput" si jiran psiko/jahat aku itu untuk bertarung face-to-face ! Aku cakap kat si psiko itu, jika dia benar benar GANGSTER maka aku cadangkan agar masing masing sign kontrak MATI untuk fighting yang boleh disaksikan oleh semua pihak ( pihak keluarga/jiran tetangga/polis/lawyer & etc ).. Jadi, masing masing berpeluang untuk memilih apa senjata yang diperlukan ! Untuk makluman, perkara ini adalah serious & bukannya secara main main kerana provokasi yang dibuat oleh si Jiran aku tersebut adalah konsisten selama bertahun tahun lamanya ! Di ringkaskan, alhamdulillah dengan berkat ilmu beladiri campur yang ala ala Wing Chun ( IP Man ! ), Muay Thai,Krav Maga, Silat, Karate, Aikido & macam macam beladiri ini, ALLAH s.w.t masih izinkan aku tinggal di bumi Dia ini. ! ALLAH Huakhbar! Selamat menuntut ilmu & beramal. Wassalam.. Basteng

No comments: